Cay Rademacher (n. 1965) este un autor originar din nordul Germaniei, stabilit în sudul Franței. Pasionat de istorie, a studiat la Köln și Washington D.C. Istoria anglo americană, Istoria antică și Filosofia.Cay Rademacher a devenit cunoscut după ce a publicat, începând cu 2015, seria de romane ,,Inspectorul Frank Stave”.

Acest thriller captivant m-a purtat prin povestea lui într-o călătorie șarmantă prin l'Hexagone, ceea ce mi-a dat ocazia să fiu pentru câteva ore parte integrantă din imaginea pragmatică a cotidianului surprins din perspectiva unui cetățean parțial obișnuit.

Cu un stil cinematografic de o calitate superioară, autorul ne face cunoștință cu Roger Blanc, un căpitan al unei unități speciale de jandarmi din Paris specializat pe demascarea politicienilor corupți. Acesta, după un succes răsunător care a deranjat considerabil elita politică, este chemat la ordine  de secretarul de stat Jean-Charles Vilaron-Allegre și sub imaginea unei recompense îl transferă în Provence, o localitate liniștită de la țară, unde are o casă veche moștenită de la un unchi, pe jumătate ruinată. Ca urmare a acestei întâmplări, Blanc scoate la iveală iluzia propriei căsnicii și află că soția lui are un amant pentru care îl părăsește și îi cere divorțul. Viața căpitanului este distrusă. Copiii au propria viață, iar singura legătură cu ei rămâne Facebook-ul. Trist... Totuși se prezintă la noul post de muncă unde îl cunoaște pe noul său șef,  căpitanul Nicolas Nkoulou care își dorește enorm să urce în ierarhie și să părăsească provincia. Tot acum primește piaza rea a jandarmeriei, pe viitorul său partener, locotenentul Marius Tonon un bărbat blazat căruia îi plăcea vinul rose, mâncarea și somnul. Acesta ajunsese în această situație din cauza unei anchete eșuate asupra unei omucideri ce-l avusese ca suspect pe Charles Moreas, un hoț antisocial și extrem de violent.

Romanul a fost interesant și mi-a ținut atenția trează, iar răsturnările de situație mi-au dat peste cap propriile supoziții referitoare la ancheta care a urmat.

Nici bine instalat la noul post, și Blanc este chemat la o anchetă pentru uciderea de la groapa de gunoi a localității a lui Charles Moreas... Omul fusese ciuruit de gloanțele unui Kalașnikov, apoi cadavrul incendiat.

Cine este criminalul? Ancheta este anevoioasă pentru că tot mai mulți suspecți aveau motive pentru această crimă, iar deznodământul scoate la iveală o mare surpriză...

Pe lângă ritmul alert și fascinant am fost impresionat de frumoasele descrieri de peisaje la care se adăugau aproape obsesiv cântecul cicadelor. Mistralul cade în această poveste ca un element care grăbește ancheta, amplifică trăirile și distruge natura cu ajutorul focului. Mistralul este background-ul din acțiunea romanului și nu se oprește decât odată cu finalul anchetei.

Acest roman este recomandat a fi citit în această perioadă pentru că are acțiunea aceea care te scoate din monotonie și te face să îți dorești să guști cumva din șarmul francez contemporan. Dacă ești în vacanță, te bucuri că poți fi in două locuri deodată, iar dacă planifici una, poți opta pentru o vizită la Paris. OK... Nu insist. Nu sunt bani, dar prin această carte se poate călători, nu?