Inițial nu am crezut că mă va capta această poveste petrecută pe un fundal politic incert in Germania interbelică, însă am sfârșit prin a nu lăsa cartea din mână ore in șir. O acțiune complexă, cu personaje extrem de bine conturate și cu răsturnări de situație uimitoare sunt ingredientele unui succes garantat ce a stat la baza serialului de televiziune „Babylon Berlin".

Acest roman este o incursiune într-o perioadă cețoasă a Germaniei prin ochii unui tânăr polițist ajuns în Berlinul măcinat de luptele diverselor facțiuni ce stăpâneau acele vremuri. Naziștii erau la început, comuniștii încercau să-și impună influența, iar socialiștii păreau a fi cei care dirijau totul. Luptele de stradă erau numeroase, iar vremurile tulburi. În acest decor polițistul Gereon Rath, ajunge printr-un transfer aranjat de părintele său, în Berlin la departamentul Moravuri. Se pare că într-o misiune în Koln a ucis un infractor pentru care a fost anchetat și achitat, iar tatăl său, un polițist cu relații, reușește să îi salveze cariera trimițându-l la șefului poliției, domnul Zörgiebel.

Totuși, Rath nu e mulțumit și aspiră să ajungă la departamentul Omucideri, așa că ia pe cont propriu o anchetă a unui caz ciudat de crimă. Un autovehicul ajunge în râu, iar la volan se descoperă un cadavru ce prezenta urme de tortură. Moartea se pare că survenise in urma unei otrăviri.

De aici lucrurile devin din ce in ce mai interesante, iar ceea ce descoperă Rath, lasă impresia unui coșmar. Acțiunea se desfășoară cu o repeziciune uimitoare. Prietenul de care părea că este sigur, pare a se transforma în dușman pentru că urmărește să sprijine concret anumite interese politice. Pe umerii săi va ajunge culpabilitatea de a fi luat o altă viață involuntar, iar totul intră pe o pistă de montagne russe când înțelege că aurul contesei Sorokin este ținta tuturor.

Evenimentele se vor precipita și alte cadavre vor complica ancheta, iar un tânăr polițist este ucis.

Cum va rezolva acest puzzle complex și cine a ucis și de ce?

La aceste întrebări veți afla răspunsul pe măsură ce va veți apropia de finalul acestui roman uimitor. Totuși, va voi spune că lucrurile nu se vor expune așa cum au fost descoperite, ci se vor transforma într-un caz „pește ud", pentru a proteja imaginea poliției.

Recomand acest roman pentru stilul de scriere extrem de „vizual" al autorului, pentru acțiunea care te surprinde și te tine mereu cu sufletul la gură și pentru câteva noțiuni de istorie care se vor lipi de cititor involuntar.

„Peștele ud" este un roman polițist ce are ca personaj central un comisar controversat, cu defecte și vicii, îndrăgostit și ambițios. Sunt curios care vor fi celelalte cazuri ale comisarului Gereon Rath.