Când am terminat de citit această carte am avut o reținere să îmi exprim părerea pentru că acest tip de roman nu este una din lecturile mele obișnuite, însă ceea ce am descoperit aici m-a determinat să vă împărtășesc și vouă din ceea ce am descoperit. Este un roman dedicat celor care iubesc istoria și religia sau celor care doresc să înțeleagă situația politică actuală.

Cartea lui Adrian Petru Stepan este un roman care explică într-un mod inedit și accesibil tot ceea ce înseamnă Orientul Mijlociu și lumea islamică. Ținând cont de situația actuală la nivel mondial și impactul pe care îl are retragerea trupelor americane din Afganistan asupra populației și motivația talibanilor (mujahedinilor) de a stăpâni aceasta țară, a făcut ca această carte sa fie imperios necesar să fie citită. După parcurgerea ei am întrezărit o lumină prin ceața care era în mintea mea referitor la această lume.

Prin intermediul acestei lecturi am călătorit în trecut și am fost alaturi de cele patru culturi principale din Orientul Mijlociu reprezentate de evrei, persani, arabi și turci. Le-am cunoscut ascensiunea și decăderea. Oricum, trebuie sa vă spun că tot ceea ce se întâmplă în această lume se petrece datorită comorii care zace în acest pământ.

Toate interesele politice ale marilor puteri mondiale au ca scop obținerea unor avantaje in exploatarea petrolului și gazelor naturale. Până la urmă în spatele cuvintelor frumoase și idealurilor iscate, adevărul este unul crud. Banii conduc lumea.

În cele treisprezece capitole care împart acest roman, autorul face o analiză geopolitică a Orientului Mijlociu, o radiografie a felului în care puterile europene a împărțit acest spațiu și comportamentul acestor țări în timpul celor două războaie mondiale. După această perioadă, Războiul Rece dintre URSS și SUA a lăsat urme adânci și a alimentat grupările extremiste.

Romania apare și ea în acest peisaj prin rolul de țară mediatoare între părțile beligerante. Această poziție i-a asigurat un rol important în lumea arabă.

Autorul ne trece prin tot aceast univers și încearcă să explice și sa descurce ițele complicate ale intereselor și influențelor politice ce se ascund în spatele unui paravan religios.

Mie unul mi-a plăcut să intru prin intermediul acestei cărți în această lume, să înțeleg religia islamică și să fac o paralelă intre credința inițiată de Mahomed și creștinism. Mi s-a părut interesant să găsesc multe puncte comune și chiar personaje, cum ar fi îngerul Gabriel care l-a făcut pe Mahomed sa scrie Coranul sau profeții (Isus din Nazaret, Adam, Noe, Avraam, Moise). Foarte interesant este că ambele religii promovează pacea, existența Raiului dar și a Iadului, sau Judecata de Apoi.

Sunt convins că ați auzit despre Războiul Sfânt, Jihadul, care a ajuns sa fie interpretat extrem și să se îndepărteze de la sensul de bază. În mod normal, cuvântul Jihad s-ar traduce prin strădanie, adică determinare sau dorință arzătoare. Musulmanul ar trebui să se străduiască să se apere cu determinare și să rămână de partea dreptății și a binelui.

Dacă doriți să înțelegeți și să fiți conectați la realitatea de pe mapamond, trebuie să citiți acest roman. Autorul a făcut ca toate aceste informații sa fie accesibile într-un mod plăcut cu un limbaj nu foarte complicat și care îți stârnește curiozitatea și setea de cunoaștere.

Recomand cu mare plăcere aceasta carte ce te poartă prin viața regilor, conducătorilor de stat, teroriștilor și militarilor care au schimbat fața Orientului Mijlociu.