Mereu vor exista hoți de suflete, de copilărie și de viață. Aceștia sunt oamenii care cu greu pot fi numiți oameni. Înfățișarea le permite acest statut, însă mereu vor purta stigmatul diavolului, al monstrului care distruge inocența, zâmbetul de copil, speranța, visul...

Acest roman al scriitorului S.K. Barnett, pe numele lui adevărat James Barnett Siegel, ne vorbește despre astfel de oameni și mai ales despre victimele lor care niciodată nu vor mai fi la fel. Copiii maltratați, abuzați fizic sau psihic se vor dezvolta, dacă vor reuși să supraviețuiescă și să treacă peste aceste traume, asemeni unor copaci mutilați. Vor crește strâmbi, temători de viață și iubire.

Romanul m-a ținut paralizat, parcă drogat de acțiunea și suspansul întâlnit. Am uitat de probleme, de căldură sufocantă din apartament, de propria mea viață. Am fost absorbit complet de această poveste uimitoare.

Sunt convins că la fel ca și mine v-ați întrebat care e soarta acelor copii despre care tot auzim că au fost dați dispăruți. Doar în România sunt declarați dispăruți cel puțin zece copii pe zi. Va dați seama la nivelul planetei câte vieți au fost distruse?

Ei bine în acest roman avem un astfel de caz. O fetiță dată dispărută de doisprezece ani, reapare brusc cu o poveste oarecum incredibila, însă amănuntele oferite poliției și familiei lasă în urmă bănuielile și oferă doar o imensa bucurie. Totuși, Ben fratele mai mare a lui Jenny, este circumspect și o bănuiește pe noua lui soră de escrocherie, ceea ce nu îl face să fie foarte departe de adevăr...

Mult timp am crezut că nu există personaj negativ în acest roman. Chiar dacă Jenny nu pare a fi cine spune că este și pe măsură ce cunoaștem personajul și îi ascultăm povestea vieții suntem șocați de ceea ce a trăit în copilărie, am empatizat și i-am înțeles perfect comportamentul. Sa fii vândută de propria mama pentru o doză de amfetamină unor oameni care te vor abuza fizic și psihic... Greu de digerat!

Jenny știe că povestea ei nu e stabilă și că părinții ei știu asta, însă nu înțelege de ce o tolerează și nu dezvăluie nimic din toată această prefăcătorie... Ce mister se ascunde? De ce Ben știe cu mare siguranță că nu este cine pretinde? O atenționare misterioasă a unui prieten de pe Facebook, un telefon bizar dat de un bătrân detectiv, fac totul sa fie un mare mister... Ce s-a petrecut cu Jenny?

Am fost uimit de ceea ce am descoperit în deznodământ și mi-a lăsat o urmă de tristețe... Copiii ar trebui sa fie ceva sfânt pentru adulți. Ei reprezintă viitorul, speranța, viața. Un copil crescut cu iubire și responsabilitate va deveni un adult de bază în societate. Va oferi la rândul lui iubire...și ce este viața fără iubire și compasiune?

Recomand acest roman, nu doar pentru acțiunea extrem de antrenantă, misterul care planează la fiecare pas, stilul de scriere uimitor al autorului, ci și pentru clipele pe care le veți avea după ce terminați de citit această carte. Gândurile care va vor încerca după lectură, revolta, teama...

Cât de in siguranță este copilul?