Aș putea număra pe degetele de la o mână cărțile care mi-au înmuiat sufletul atât de tare, încât să-mi umezească ochii, iar romanul al lui Adrian este unul dintre ele. Deși este unul de o dimensiune redusă, exact cât o esență de parfum de calitate ce îți face sufletul sa vibreze, romanul a adus o nouă premieră în viața mea din ultimii zece ani. A reușit să mă facă să recitesc întrega poveste la un interval scurt de timp.

Firescul se desprinde din stilul acestui autor, iar cuvintele sunt atât de armonioase și frumos îmbinate, că îi dau un farmec aparte, nespus de liniștitor pentru suflet.

Un balsam frumos din tinerețea fiecăruia dintre noi sau un îndemn la aprofundarea unei realități de a cărei valoare nu ești conștient, în general, decât doar după mult timp.

"Poveste dintr-o sticlă de parfum" aduce cu sine nostalgia unei tinereți pierdute, o poveste magică de iubire, așa cum este prima iubire din viața unui om, petrecută într-o atmosferă dominată de bun-simț, respect și înțelepciunea unei alte epoci, adusă în fața noastră, prin personalitatea vie și extrem de pregnantă a bunicii eroului principal.

Cărțile lui Adrian Petru Stepan aduc pe lângă poveștile pline de mister, foarte atractive, și ceva din farmecul orașului Timișoara pe care începi să îl cunoști altfel, într-un mod deosebit de un simplu pelerinaj prin intermediul Waze. Clădirile le privești cu totul deosebit când știi că între pereții lor s-au petrecut dramele și iubirile unor personaje ce au trăit în cărțile create de autor, sau că sub picioarele tale sunt tuneluri secrete ce adăpostesc comori uitate și regăsite într-o altă formă.

Eroul principal este în căutarea unei comori care urma să îi aducă lui și prietenului său bogăție. Legendele spun că cineva ar fi ascuns în catacombele Timișoarei o avere imensă, iar aventurieri de tot felul au tot încercat să găsească averea pierdută. In acest context, eroul nostru apelează la înțeleapta lui bunică ce îi oferă o speranță. Este îndrumat să intre în tunelurile secrete ale Timișoarei prin intermediul unei frumoase adolescente care era proprietara unei case ce avea în subsol una dintre porțile ce duceau spre misterioasele căi ascunse.

Ceea ce în mod firesc de se naște între cei doi tineri, are un farmec aparte și îți amintește de fiorii primei iubiri pe care la momentul respectiv o credeai eternă. Prima dragoste nu doar că nu se uită, ci formează caracterele sentimentale ale celor doi. Mereu, după prima iubire, toate celelalte relații sentimente, vor fi o căutare de a potrivi piesa de puzzle avută și pierdută. Uneori, căutarea se dovedește a fi o împlinire, iar ceea ce întâlnești ulterior este o desăvârșire a perfecțiunii pe care o credeai pierdută.

Povestea este fascinantă, iar cadrul este unul de basm, amintind puțin de Seherezada care își spune poveștile într-o lume orientală.

Recomand cu drag să citiți acest minunat roman al scriitorului Adrian Petru Stepan.