Pentru început aș vrea să rețineți numele autoarei acestui volum: Andreea Dobașu. Cu siguranță veți mai auzi de el, mai ales dacă sunteți pasionați de literatura science-fiction și doriți să cunoașteți o creatoare fantastică de noi lumi, de vise extraordinar de bine conturate, palpabile și demne de refugiul fiecăruia dintre noi.

Am fost surprins plăcut de acest debut în care am sesizat o ușurință neobișnuită de a zugrăvi peisaje pline de feerie in culori neasemuite, de a schița un viitor posibil și viabil alături de creiere sintetice care să ușureze viața oamenilor monitorizați fizic și psihic de multifuncționale personale inoculate sub piele și ajutate de nanoboții carbonici pe care fiecare om îi are implantați încă de la naștere. Fără să vreau am călătorit de pe o planetă pe alta cu o navă înzestrată cu o tehnologie superioară și cu un echipaj selectat genetic cu scopul de a salva omenirea.

„Andreea Dobașu (n. 1981, Iași) este absolventă a Universității de Medicină și Farmacie Iași, promoția 2004. Pasiunea pentru literatura science-fiction a determinat conceperea ,,Tărâmului făgăduinței”, ,,Omega” fiind primul volum al acestei trilogii. În curând, autoarea va prezenta publicului și cel de-al doilea volum, ,,Alpha"”.Acestea sunt singurele informații pe care editura Lebăda Neagră ni le oferă, însă pentru a o cunoaște mai bine pe autoare cred că e suficient să o citiți...

Într-un viitor probabil în care omenirea s-a înmulțit sufocant, tehnologia și medicina a avansat uimitor, iar poluarea și disperarea se afla in prim-planul tuturor, amiralul Joseph Conrad inițiază un proiect ce urmărea ca elita fizică și intelectuală a omenirii să pregătească o altă planetă pentru supraviețuire. După numeroase studii și analize s-a ajuns la concluzia că planeta Omega este cea mai potrivită și apropiată ca structura de planeta noastră, așa că s-a pregătit un căpitan cu cele mai bune aptitudini, în persoana lui Karl Meyer, pentru a se imbarca pe Queen One cu un echipaj format din 2805 oameni( botaniști, zoologi, geneticieni umani, geologi și terraformatori).

Planeta Omega se dovedește un mister care, deși pare nelocuită, pune în pericol primii oameni ce pun piciorul în acele locuri. Pare vie, curioasă și capabilă de a comunica... Absoarbe pentru analiză câțiva cutezători, și printr-o formă de hipnoză reține doi reprezentanți ai umanității pe planetă, deși ceilalți membri ai echipajului sunt obligați să părăsească planeta din cauza unui element neprevăzut care pune stăpânire pe navă...

O poveste interesantă, captivantă care invită la a descoperi și volumul următor. Oare ce se întâmplă cu cei doi rămași? Oare vor reuși să convingă planeta sa îi accepte? Acestea sunt întrebări firești la care sper sa le aflu răspunsul în următoarele volume.

Am fost fascinat de această lume atât de frumos expusă și nu mi-a fost greu să mă acomodez cu denumirile de tehnologie avansată din acest potențial viitor.

Această carte m-a făcut să mă gândesc la cât de egoistă e natura umană care nu doar că a distrus planeta fara să se gândească la consecințe, dar e dispusă să sacrifice totul pentru a supraviețui... Oare chiar așa sa fie? Oare nu există iubire, respect și compasiune? Oare suntem condamnați la autodistrugere?

Poate prin astfel de cărți și printr-o educație adecvată a copiilor, mai avem o șansă...

Recomand acest volum!

Vă las un fragment care m-a impresionat:

„În fața lui șerpuiau mii de culori peste dealuri și munți cât vedeai cu ochii. Zeci de nuanțe de roșu, albastru sau galben se amestecau fără logică, dar într-o armonie vizuală ce ar fi întrecut orice pictor sau program de creație conceput vreodată de mintea umană. Nuanțele se atingeau una într-alta și renășteau mai proaspete pe următoarea colină sau în hăul dintre doi munți. Nicio discrepanță cât de mică nu supăra ochiul, iar creierul absorbea jocul de culori ca un medicament aducător de fericire pură."