Romanul începe alert, cu multă mișcare și acțiune. Jeremy Carter este un bancher înstărit, căsătorit cu Amanda, împreună cu care au o fetiță. Jeremy l-a adoptat și pe fiul Amandei din prima căsătorie, Steve, cu care are o relație foarte apropiată. Deseori Jeremy îl duce pe Steve la antrenamentele de fotbal, într-o mașină cu șofer. Însă, într-o dimineață oarecare, mașina lui Jeremy este atacată. Jeremy este răpit, iar Steve reușește cumva să fugă, dar acum băiatul e de negăsit.

La locul crimei, șoferul mașinii fiind ucis pe loc, ajunge Maguire de la MI6, care îl cunoaște Jeremy de pe vremea când acesta lucra pentru ei. Și cum acesta își dă seama că nu poate rezolva cazul de unul singur, o trimite pe Abbie să îl caute pe Dan Raglan, un fost spion căruia îi merge mintea la fel de bine pe cât de repede i se mișcă pumnii.

Raglan este mai mult o fantomă, o legendă născută în Anglia, dar care a fost nevoit să fugă în Franța de teamă să nu fie închis pentru că a salvat un băiat negru de un atacator cu cuțit. Ajuns în Marsilia, Raglan se înrolează în Legiunea Străină. După ce părăsește traiul dur din Legiune, Raglan se alătură Serviciului Francez de Contraspionaj, unde ajunge să colaboreze și cu Jeremy Carter de la MI6, cu care lucrase și pentru Legiunea Străină. Așa că Maguire știe că Raglan este singurul care l-ar putea găsi pe Carter, fără complicații și rapid, acest caz netrebuind să atragă atenția altor anchetatori.

Revenit la Londra, Raglan își începe propria anchetă, care însă îl va duce într-o închisoare de maximă siguranță din Siberia. Nu vă spun mai multe, doar că nu trebuie să vă atașați de anumite personaje pentru că David Gilman nu se dezminte din a-și ucide protagoniștii.

Mi-a plăcut cartea, a fost o lectură alertă, cu mult suspans și mister. Avem parte de alternări între prezent și trecut, misiunile din timpul Legiunii Străine oscilând cu căutările din Londra. David Gilman țese un thriller plin de acțiune, cu scene de luptă bine realizate, cu multă tortură și imagini vii. Nu pot să zic că m-am atașat în mod deosebit de protagonistul Dan Raglan, dar cred că asta era și ideea, aceea de a avea un antierou, un fost spion cu multe amintiri dureroase în spate, care nu de puține ori a fost nevoit să facă alegeri grele pentru a duce la bun sfârșit scopul misiunii. Deja a fost anunțat cel de-al doilea roman din seria ce îi poartă numele fostului legionar, așa că vom mai vedea și alte misiuni la limită din partea sa.

Recomand cartea pentru toți cei ce gustă un thriller cu spioni scris ca la carte, unde răsturnările de situație sunt la ele acasă, iar siguranța națională și internațională este mereu pusă în balanță.